Nakon 25. godina od osnivanja, Opel postaje jedan od najuspešnijih proizvođača šivaćih mašina koji je svoje proizvode plasirao u Evropi, Rusiji, Severnoj Americi i Indiji. Od 1887. počinje nova faza u istoriji ove kompanije – prelazak na proizvodnju bicikala, čija je cena tada bila izuzetno visoka. Tokom godina, Opel postaje i najveći svetski proizvođač dvotočkaša.


Prvi „Opelov“ automobil je sklopljen 1899. nakon 37 godina inžinjeringa i iskustva u drugim granama industrije. Iako Adam Opel, osnivač kompanije, nije doživeo trenutak prelaska na motorna putnička vozila, njegova porodica je nastavila započetu viziju, nastojeći da automobile učini dostupnim širokim masama. Prvi pokušaj je učinjen u saradnji sa partnerima. Tek 1902. predstavljen je Opel u potpunosti razvijen sopstvenim snagama. Reč je o modelu 10/12 sa dvocilindričnim motorom. Sedam godina kasnije stiže i kompaktni dvosed koji je posebno bio popularan među nemačkim seoskim lekarima, te je stoga i nazvan Doktorwagen. Kada je preteća svetska ekonomska kriza je zapretila i „Opelu“, porodica je u potrazi za snažnijim partnerom počela pregovore sa „Dženeral Motorsom“, koji je otkupio veći deo akcija 1929. godine. Drugi svetski rat je uzeo svoj danak, ali je usledio oporavak, nakon koga je nemačka kompanija postala poznata širom sveta.

Najznačajnije godine u istoriji „Opela“:

1899. – Opel potpisuje ugovor sa proizvođačem kočija po imenu Friedrich Lutzmann. Tako je nastao Opel Patent Motor Car, System Lutzmann.


1901. – Francuz Alexandre Darracq započinje licenciranu proizvodnju modela Darracq.

1902. – Predstavljanje prvog automobila u potpunosti razvijenog od strane „Opelovih“ stručnjaka: Opel 10/12 sa novim dvocilindričnim motorom i ugrađenom vodenom pompom. Maksimalna brzina ovog vozila iznosila je oko 45 km/h.

1906. – Otvorena dodatna fabrika u Berlinu. Jubilarni hiljaditi automobil izašao iz pogona.

1909. - Lansiran model 4/8 sa četverocilindričnim motorom, poznatiji kao Doktorwagen – tada je koštao 3.950 maraka. Opel pravi prve korake ka stvaranju automobila dostupnih širokim narodnim masama.

1912. – Proizveden jubilarni 10.000-ti Opel. Prvi kolektivni ugovor sa radnicima definisao 55.5 radnih sati i minimalnu platu od 36 feninga po satu.


1914. – Opel postaje najveći nemački proizvođač automobila, prodavši 1.335 vozila. Započinje i zapošljavanje žena u fabrikama.

1924. – Opel investira million zlatnih maraka u modernizaciju pogona i postaje prvi nemački proizvođač koji je primenio masovnu proizvodnju na pokretnim trakama.

1928. – Sa udelom na tržištu od 37.5% i prodatih 42.771 jedinica Opel se pozicionira kao najveća nemačka auto kompanija.

1929. – General Motors preuzima 80% akcija kompanije. Opel postaje prvi nemački proizvođač koji osniva osiguravajuću kompaniju i banku radi finansiranja prodaje.

1931. - General Motors preuzima preostalih 20% akcija. Opel sada ima 13.000 zaposlenih, a dnevno sklapa 500 automobila i 6.000 bicikala.


1935. – Na salonu automobila u Berlinu, predstavljen prvi nemački serijski automobil sa integrisanom šasijom i karoserijom u potpunosti izrađenim od čelika – model Olympia sa motorom od 1.3 litara. Sa godišnjom proizvodnjom od 100.000 jedinica, Opel je najbolji u Nemačkoj.

1936. - Sa godišnjom proizvodnjom od 120.923 vozila, postaje najveći evropski proizvođač.

1937. – Nakon decenija na mestu svetskog lidera kada su u pitanju bicikli, Opel prodaje sve pogone u kojima se sklapaju dvotočkaši kompaniji NSU, kako bi se u potpunosti skoncentrisao na automobile.


1940. – Iz fabrike izašlo jubilarno milionito vozilo. Proizvodnja putničkih automobila se u oktobru zaustavlja zbog rata.

1944. - Rüsselsheim and Brandenburg fabrike bivaju potpuno uništene u bombardovanju.

1945. – Proizvodna oprema za model Kadett preuzeta od strane Sovjeta.

1946. – Stiže prvi posleratni Opel – kamion Blitz od 1.5 tona. Nakon njega se ponovo lansiraju Olympia i Kapitan.

1950. – Završena rekonstrukcija fabrike Rüsselsheim.

1956. – Proizveden jubilarni dvomilioniti Opel. Dupliraju se proizvodni kapaciteti otvaranjem nove fabrike K40.

1962. – Opel proslavlja stogodišnjicu postojanja i otvara još jednu fabriku u gradu Bochum.




1966. – Milioniti Kadett sišao sa pokretne trake. Otvaraju se još dve fabrike.

1972. – Opel se vraća na mesto najvećeg proizvođača u Nemačkoj sa 20.4% udela na tržištu.

1981. – Opel postaje prvi proizvođač koji je počeo da koristi boje na bazi vode, čiji je hemijski sastav znatno manje štetan po životnu okolinu.

1982. – Otvorena nova fabrika u Španiji, u Saragosi u kojoj se sklapa Corsa.

1983. – Dvadesetmilioniti automobil napušta pogon Rüsselsheim. Kvačila bez azbesta postaju standard.

1985. – Svi modeli ove marke sada su dostupni sa katalitičkim konvetorom (katalizatorom).


1987. – Proslava 125 godina od osnivanja. Novi pogon u gradu Bochum postavlja svetske standarde kroz upotrebu boja rastvorljivih u vodi.

1989. – Ka kupcima krenuo 25-milioniti Opel – Omega u karavan verziji.

1990. započinje nova faza. Širi se ponuda modela i započinje prodor na nova tržišta. Opel postaje glavni „Dženeral Motorsov“ centar razvoja van Severne Amerike.

1994. – Opel lansira 30-milionito vozilo i postaje glavni sponzor FIFA svetskog kupa u SAD.

1995. – Otvaranje fabrike u Poljskoj – Opel je prva nemačka kompanija koja se odlučila na ovakav korak.

1997. – Opel i Bertone proslavljaju 10 godina saradnje, tokom koje je plasirano 105.000 kabrioleta sklopljenih u „Bertoneovoj“ fabrici u Torinu, u Italiji.

2002. – Startuje ofanziva novih modela. Stižu Meriva i inovativni Signum kao plodovi velikih investicija. Lansiraju se ECOTEC motori nove generacije. Uvodi se dvogodišnja garancija za sve modele.


Corsa proslavlja svoj 20-ti rođendan kao najuspešniji mali automobil na svetu; od lansiranja 1982. prodata je u preko 11 miliona primeraka.

Danas Opel predstavlja vrlo uspešan deo grupacije General Motors. Sve naprednija tehnologija i atraktivniji dizajn privlače kupce širom sveta. Brojni koncepti takođe ukazuju na buduće poduhvate, a jedan od poslednjih koji je privukao veliku pažnju je Antara GTC. Opel je na dobrom putu i ukoliko se nastavi trenutni napredak, očekuje ga svetla budućnost.