02 Novembar, 2008 22:19
Astra TT ( Twin Top )
Posted by milanborovac under [ Astra ][ (6) Dodaj komentar ] | [ (0) Trekbekovi ]
Astra TT ili puno ime Astra Twin Top je OPEL-ov kabrio model Astre. Kada su OPEL-ovi dizajneri pravi novu Astru TT vodili su računa o tome da bude dovoljno mesta i za putnike kao i za prtljažnik kada se spusti krov, rešenje su našli u tvrdom krovu iz tri dela koji se preklapa kako bi se uštedelo na prostoru u prtljažniku. Krov se bezbedno podiže i spušta za trideset sekundi pri brzinom od 30km/h.
Bezbednosni sistemi. Čvrsta sigurnosna komora je dopunjena prednjim vazdušnim jastucima u punoj veličini, prednjim bočnim vazdušnim jastucima, zatezačima sigurnosnog pojasa i limiterima sile zatezanja pojasa. Na raspolaganju su i aktivni nasloni za glavu na prednjim sedištima.
Aktivni sistem protiv prevrtanja. Sistem oslobađa dva obruča od punog aluminijuma koji se aktiviraju senzorima ukoliko postoji opasnost od prevrtanja. Proces se dešava u deliću sekunde i obruči se trenutno i čvrsto postavljaju na mesto.
Sistem za otpuštanje pedala (PRS). Opelov patentirani sistem je dizajniran da razdvoji pedale kvačila i kočnice pod silinom frontalnog udara, smanjujući time rizik od povreda stopala i nogu.

Bi-ksenon prilagodljivo prednje osvetljenje (AFL). Reagujući
na brzinu i način upravljanja, prilagodljivo prednje osvetljenje čini
noćnu vožnju sigurnijom i opuštenijom obezbeđujući dodatno zakrivljeno
osvetljavanje (opciono).
SportSwitch. Na raspolaganju sa IDS(r) Sport šasijom i IDS(r)Plus. Ovo stvara dodatnu sportsku oštrinu dajući bolje reagovanje i dotegnuto upravljanje. Rezultat je kao da imate dva automobila u jednom.
IDS(r)Plus sistem. Astra TwinTop obezbeđuje vrhunsko iskustvo u vožnji zahvaljujuci IDS(r)Plus sistemu, uključujući i sistem za stalnu kontrolu čvrstine amortizera (CDC). Sistem poseduje čitav niz senzora, integrisanih u šasiju, upravljanje i vešanje, koji mere promene u dinamici vozila i automatski prilagođavaju stepen amortizovanja na sva četiri točka - u realnom vremenu. Glavne dobrobiti su vrhunsko ponašanje u krivinama, oštrije rukovanje i povećan komfor, uz smanjeno bočno ljuljanje. Vozač može odabrati sportski režim vožnje koji se aktivira Sport prekidačem. Ovo obezbeđuje čvršću, agilniju vožnju.

Šestostepeni menjač. Povećano uživanje u vožnji, smanjena potrošnja: 1.6 Turbo, 2.0 Turbo, i 1.9 CDTI svi imaju šestostepeni menjač.
Prilagodljiv stub volana. Stub volana je prilagodljiv teleskopski i po nagibu kako bi obezbedio idealnu poziciju za vožnju.
Volan sa daljinskim upravljanjem audio sistemom. Dajući više udobnosti i sigurnosti, celom lepezom uređaja i komunikacija se upravlja bez dizanja ruku sa volana ili očiju sa puta.
Senzor za kišu i retrovizor koji se automatski obara. Senzor za kišu, koji se nalazi u podnožju retrovizora, aktivira brisače u zavisnosti od intenziteta kiše. Retrovizor, osetljiv na svetlo, automatski se obara kada ga aktiviraju svetla vozila iza Vas.
Automatska kontrola svetla (ALC). Tokom dnevne vožnje, posebni senzori omogućavaju prilagođavanje niovu osvetljenosti na drumu ispred vozila i automatski će uključiti oborene farove ako je potrebno. Sistem može da razlikuje tunele i mostove.

Krovni sistem. Trodelni
krov se savršeno uklapa u ukupni dizajn, sklapajući se uredno u
prtljažnik, pa ipak ostavljajući velikodušan prostor za prtljag. Krov
se može podići i spustiti tokom vožnje pri brzinama do 30 km/h. Na
raspolaganju je i daljinsko upravljanje preko ključa.
Prostor za sedenje i prtljag. Glavna dobrobit inovativnog dizajna krova je u tome što je Astra TwinTop pravi četvorosed, sa dovoljno mesta za svačiji prtljag i prolaznom pregradom za dugačke predmete.
Grejanje sedišta. Standardno
opremljena kožom, prednja sedišta imaju tri podešavanja za grejanje
kojima se upravlja kontrolama na središnoj konzoli.
Putni računar. Korisne informacije poput potrošnje goriva, dometa, vreme i distance putovanja se prikazuju na vašu komandu.
Portal za mobilni telefon. Astra se može opremiti sa kontrolom bez dodira za većinu mobilnih telefona. Ova oprema sadrži univerzalnu konzolu sa adapterom za specifičan telefon. Bluetooth i komande na upravljaču su takođe dostupni.
23 Oktobar, 2008 23:15
Opel i sad GM pustivši slike kola prekrivenih polu providnom prekrivkom probudio radoznalost svih ljubitelja OPELA. Ja kao i ostali ljubitelji OPEL-a, a naročito Astre jedva čekamo da izađe u prodaju nivi model Astre koja bi po nekim najavama sprema za sajam automobila u Frakfurtu sledeće godine. A pošto je OPEL-ov najveći konkurent VW već izbacio svoj novi model Golfa 6 ne bi bilo iznenađenje da vidimo novu Astru na ovogodišnjem sajmu u Parizu. Kao podsetnik nova Astra pozjamljuje dosta od svoje veće sestre Insignije kao izgled exteriera i seriju dodataka kao Sistem Prednje Kamere ili Adaptirajuće Prednja Svetla (AFL)

slika preuzeto sa: www.opeltimsrbija.com
16 Oktobar, 2008 14:37

1998. godine kada se pojavila Astra G, prethodni model Astra F je preimenovana u Astra Classic model i kao takva se prodavala prilično jeftino zato što je u pitanju bio stariji model i zato što su oprema i motori bili relativno fiksni. Preciznije, postojalo je samo nekoliko kombinacija koje ste mogli da kupite, ali je to bio i sasvim normalan potez s obzirom da kupci koju kupuju takve modele u prvi plan stavljaju novac pa tek onda ekskluzivnu opremu, snagu motora i slične stvari. Jasno, pojavom Astre H, model “G” je 2004. godine dobio naziv Astra Classic II i malo pristupačniju cenu.
Poprečno postavljen motor sa pogonom na prednje točkove.
Benzinska gama motora (snaga/obrtaji, obrtni momenat/obrtaji):
- 1,2l 16V - 65KS/5600, 110Nm/4000
- 1,2l 16V - 75KS/5600, 110Nm/4000
- 1,4l 16V - 90KS/6000, 125Nm/4000
- 1,6l 8V - 75KS/5200, 128Nm/2800
- 1,6l 8V - 85KS/5400, 138Nm/2600
- 1,6l 16V - 100KS/6000, 150Nm/3600
- 1,8l 16V - 115KS/5400, 170Nm/3400
- 1,8l 16V - 125KS/5600, 170Nm/3800
- 2,0 16V - 136KS/5600, 188Nm/3400
- 2,0 16V - 160KS/6500, 188Nm/4300
- 2,0 16V Turbo - 192KS/5400, 250Nm/1950-5300
- 2,2 16V - 147KS/5800, 203Nm/4000
Dizel gama motora (snaga/obrtaji , obrtni momenat/obrtaji):
- 1,7l TD - 68KS/4500, 132Nm/1800
- 1,7 DTI 16V - 80KS/4400, 170Nm/1800
- 2,0 DI - 82KS/4300, 185Nm/1800
- 2,0 DTI - 100KS/4300, 230Nm/1950
- 2,2 DTI - 125KS/4000, 280Nm/1500
I po nekim najavama do kraja oktobra 2008 godine Zastava bi trebalo da završi pregovore sa Opel-om oko sklapanja Astra Klasik 2.
15 Oktobar, 2008 00:46
Astra GTC (Gran Turismo Compact)
Novi model mogao je da se naruči od kraja 2004. godine, a u martu biće na tržištu. Treći jedinstveni model u novoj generaciji Astra predstavlja najizražajniju interpretaciju novog jezika Opelovog dizajna. Dok model GTC ima snagu od 200 KS i postiže maksimalnu brzinu do 234 km/h, njegov upadljiv dizajn uključuje sportske proporcije, glatku siluetu sa lučnom i kosom linijom krova i uočljivim sužavanjem prednjih i zadnjih prepista. Karoserija je niža za 15 mm, što doprinosi moćnom izgledu automobila. Upečatljiv dizajn karoserije potpuno je nov - samo su zadnji i prednji branik preuzeti od Astre sa petoro vrata. Jedinstven karakter modela GTC naglašen je neobaveznim panorama prednjim vetrobranskim staklom - koji se po prvi put pojavljuje u ponudi za jedan serijski model - koje se prostire od poklopca motora do B-nosača i tako stvara potpuno novi osećaj za prostor i vidljivost. Panorama prednje vetrobransko staklo se premijerno pojavljuje na modelu GTC, a biće na raspolaganju početkom aprila. Dinamični izgled modela Astra GTC dolazi do punog izražaja na putu, zahvaljujući posebno podešenom sistemu IDS (Interaktivni sistem vožnje) platformi sa ESPPlus (Elektronski program stabilnosti), kontroli vuče i ABS sistemom kočenja sa dodatnom kočnicom. IDSPlus (Prilagodljivi sistem platforme), sa elektronskim nadzorom amortizera (CDC - Continuous Damping Control) i mrežom svih elektronskih sistema platforme u ponudi je kao jedna od mogućnosti. Sa IDSPlus, vozači modela GTC mogu pritiskom na dugme koje se nalazi kod vozača da aktiviraju sistem za sportsku vožnju. Njime se reguliše podešavanje amortizera, kao i pedala za gas i reakcije pri upravljanju automobilom. Zajedno sa automatskim i Easytronic menjačima, tačke prenosa takođe su modifikovane.
Vrste motora koji se ugrađuju u Astru GTC
Pri lansiranju na tržište, Astra GTC predstaviće se sa širokom paletom moćnih ECOTEC motora ekonomične potrošnje i to: pet benzinskih jedinica (zapremine 1.4 - 2.0 litra sa 90 - 200 KS) i četiri CDTI common-rail turbo-dizel motora (zapremine 1.3 - 1.9 litara sa 90 - 150 KS). Dinamičnom karakteru modela Astra GTC savršeno pristaju i motor od 2.0 litra sa snagom od 147 kW (200 KS), kao i 1.9 CDTI dizel motor jačine 110 kW (150 KS) Ova dva motora, proizvedena u Fiat-GM Powertrain, imaju menjač sa šest brzina i pružaju pravo zadovoljstvo pri vožnji. Model Astra GTC Turbo, jačine 200 KS, ubrzava od nule do 100 km/h za samo 7.8 sekundi i dostiže brzinu od 234 km/h. Model 1.9 CDTI, jačine 150 KS spada u red najmoćnijih dizel motora u kompakt klasi. Ovaj agregat dostiže maksimalni obrtni moment od 320 Nm na samo 2000 obrtaja u minuti, a sa njim ovaj automobil dostiže maksimalnu brzinu od 210 km/h i od nule do 100 km/h ubrzava za 8.9 sekundi.
Svi ECOTEC motori su u skladu sa Euro 4 standardima emisije izduvnih gasova. Inovativna TWINPORT tehnologija za 1.4 i 1.6 litarske benzinske motore sa četiri ventila koji pokreću model Astra GTC, predstavlja dobrobit za okolinu jer smanjuje potrošnju goriva do deset procenata u normalnim uslovima vožnje. Svi benzinski motori zapremine do 1.8 litara i 1.7 CDTI su standardni sa petostepnim manuelnim menjačem, dok 1.3 CDTI, dva 1.9 CDTI turbo-dizela i oba 2.0-litarska turbo benzinska motora isporučuju se posebno sa menjačem sa šest stepena prenosa (po zahtevu i za 1.7 CDTI). Automatski Easytronic manuelni menjač sa pet brzina (uz 1.6-litarski benzinski motor) ili automatski menjač sa četiri brzine (uz 1.8-litarski benzinski motor) na raspolaganju su, po zahtevu kupca.
Dizajn:
Za svoj moćni izgled nova Astra GTC duguje svojim sportskim proporcijama (dužina/širina/visina: 4288/2033/1413 milimetara). Dinamičan prednji deo u obliku slova V, sa znakom Opela na rešetki otvora za vazduh, uz karakteristično ispupčenje koje ide preko poklopca motora u kabinu putnika pa do zadnjeg dela, svakako svrstava i identifikuje GTC kao člana Astra porodice. Suženje u obliku slova V je znatno naglašenije nego kod modela sa petoro vrata, novi dizajn branika, modifikovana rešetka na otvoru za vazduh i veće izduvne cevi, daju modelu GTC poseban i prepoznatljiv izgled. Iako prednji deo izgleda širi, zahvaljujući smanjenom prednjem delu i neznatno povećanom otporu vazduha (cD =0.32), GTC je aerodinamičniji za oko četiri procenta (cD x A = 0.66 m2) u odnosu na svog dvojnika sa petoro vrata.