Astra GTC (Gran Turismo Compact)

Novi model mogao je da se naruči od kraja 2004. godine, a u martu biće na tržištu. Treći jedinstveni model u novoj generaciji Astra predstavlja najizražajniju interpretaciju novog jezika Opelovog dizajna. Dok model GTC ima snagu od 200 KS i postiže maksimalnu brzinu do 234 km/h, njegov upadljiv dizajn uključuje sportske proporcije, glatku siluetu sa lučnom i kosom linijom krova i uočljivim sužavanjem prednjih i zadnjih prepista. Karoserija je niža za 15 mm, što doprinosi moćnom izgledu automobila. Upečatljiv dizajn karoserije potpuno je nov - samo su zadnji i prednji branik preuzeti od Astre sa petoro vrata. Jedinstven karakter modela GTC naglašen je neobaveznim panorama prednjim vetrobranskim staklom - koji se po prvi put pojavljuje u ponudi za jedan serijski model - koje se prostire od poklopca motora do B-nosača i tako stvara potpuno novi osećaj za prostor i vidljivost. Panorama prednje vetrobransko staklo se premijerno pojavljuje na modelu GTC, a biće na raspolaganju početkom aprila. Dinamični izgled modela Astra GTC dolazi do punog izražaja na putu, zahvaljujući posebno podešenom sistemu IDS (Interaktivni sistem vožnje) platformi sa ESPPlus (Elektronski program stabilnosti), kontroli vuče i ABS sistemom kočenja sa dodatnom kočnicom. IDSPlus (Prilagodljivi sistem platforme), sa elektronskim nadzorom amortizera (CDC - Continuous Damping Control) i mrežom svih elektronskih sistema platforme u ponudi je kao jedna od mogućnosti. Sa IDSPlus, vozači modela GTC mogu pritiskom na dugme koje se nalazi kod vozača da aktiviraju sistem za sportsku vožnju. Njime se reguliše podešavanje amortizera, kao i pedala za gas i reakcije pri upravljanju automobilom. Zajedno sa automatskim i Easytronic menjačima, tačke prenosa takođe su modifikovane.

Vrste motora koji se ugrađuju u Astru GTC

Pri lansiranju na tržište, Astra GTC predstaviće se sa širokom paletom moćnih ECOTEC motora ekonomične potrošnje i to: pet benzinskih jedinica (zapremine 1.4 - 2.0 litra sa 90 - 200 KS) i četiri CDTI common-rail turbo-dizel motora (zapremine 1.3 - 1.9 litara sa 90 - 150 KS). Dinamičnom karakteru modela Astra GTC savršeno pristaju i motor od 2.0 litra sa snagom od 147 kW (200 KS), kao i 1.9 CDTI dizel motor jačine 110 kW (150 KS) Ova dva motora, proizvedena u Fiat-GM Powertrain, imaju menjač sa šest brzina i pružaju pravo zadovoljstvo pri vožnji. Model Astra GTC Turbo, jačine 200 KS, ubrzava od nule do 100 km/h za samo 7.8 sekundi i dostiže brzinu od 234 km/h. Model 1.9 CDTI, jačine 150 KS spada u red najmoćnijih dizel motora u kompakt klasi. Ovaj agregat dostiže maksimalni obrtni moment od 320 Nm na samo 2000 obrtaja u minuti, a sa njim ovaj automobil dostiže maksimalnu brzinu od 210 km/h i od nule do 100 km/h ubrzava za 8.9 sekundi.

Svi ECOTEC motori su u skladu sa Euro 4 standardima emisije izduvnih gasova. Inovativna TWINPORT tehnologija za 1.4 i 1.6 litarske benzinske motore sa četiri ventila koji pokreću model Astra GTC, predstavlja dobrobit za okolinu jer smanjuje potrošnju goriva do deset procenata u normalnim uslovima vožnje. Svi benzinski motori zapremine do 1.8 litara i 1.7 CDTI su standardni sa petostepnim manuelnim menjačem, dok 1.3 CDTI, dva 1.9 CDTI turbo-dizela i oba 2.0-litarska turbo benzinska motora isporučuju se posebno sa menjačem sa šest stepena prenosa (po zahtevu i za 1.7 CDTI). Automatski Easytronic manuelni menjač sa pet brzina (uz 1.6-litarski benzinski motor) ili automatski menjač sa četiri brzine (uz 1.8-litarski benzinski motor) na raspolaganju su, po zahtevu kupca.

 Dizajn:

Za svoj moćni izgled nova Astra GTC duguje svojim sportskim proporcijama (dužina/širina/visina: 4288/2033/1413 milimetara). Dinamičan prednji deo u obliku slova V, sa znakom Opela na rešetki otvora za vazduh, uz karakteristično ispupčenje koje ide preko poklopca motora u kabinu putnika pa do zadnjeg dela, svakako svrstava i identifikuje GTC kao člana Astra porodice. Suženje u obliku slova V je znatno naglašenije nego kod modela sa petoro vrata, novi dizajn branika, modifikovana rešetka na otvoru za vazduh i veće izduvne cevi, daju modelu GTC poseban i prepoznatljiv izgled. Iako prednji deo izgleda širi, zahvaljujući smanjenom prednjem delu i neznatno povećanom otporu vazduha (cD =0.32), GTC je aerodinamičniji za oko četiri procenta (cD x A = 0.66 m2) u odnosu na svog dvojnika sa petoro vrata.